Een gewoon zwart T-shirt kost 15 euro ongeveer. Zet er het logo van Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Adidas of wat dan ook datzelfde shirt met dezelfde kwaliteit kost 80 euro. En dan is men als klant ook blij dat men er 80 euro voor mag betalen. Wat is dat toch met naamsbekendheid en merken. In de muziek is dat ook zo. Een jaar geleden had men voor een bepaalde artiest voor een half uur optreden (wat meer werk is en meer tijd kost dan dat half uur) geen 250 euro willen betalen. Maar nu heeft diezelfde artiest Hollands Got Talent, Idols of the Voice of Holland gewonnen en vraagt men 3000 euro voor een half uur van diezelfde artiest. €n men betaalt daar ook voor. Okay, men betaalt dan ook voor management, meer techniek want groter publiek, chauffeur, wellicht beveiliging, maar men betaalt in eerste instantie toch voor datzelfde optreden van dezelfde artiest. Waarom laten we ons leiden door naam/merk en kijken we niet naar de kwaliteit. Die 250 euro van een jaar geleden was wellicht zelfs te laag voor de kwaliteit, maar geen naam/merk dus wordt er zelfs onderhandeld of de prijs niet lager kan. En ja, hier komt ook smaak om de hoek kijken. Wellicht zou je zelfs geen 250 euro betalen voor een bepaalde artiest ook al is hij/zij de winnaar van The Voice of Holland. Maar kwaliteit zou belangrijker moeten zijn dan naamsbekendheid. En voor de programmamakers..kwaliteit zou ook belangrijker moeten zijn dan een zielig verhaal of een mooi plaatje. Wellicht zouden we dan meer van de winnaars horen na afloop van het programma. Uitzonderingen, zoals O’g3ne, natuurlijk daargelaten.